Відбувся навчальний семінар «Освітня безбар’єрність: забезпечення взаємодії установ освіти, соціального захисту та охорони здоров’я у сфері інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами». Мета семінару: налагодження співпраці, консолідації зусиль для пошуку ефективних рішень розвитку освіти дітей з особливими освітніми потребами, важливого діалогу між освітянами, лікарями, соціальними працівниками і громадськістю для обміну досвідом задля формування безбар’єрного суспільства та забезпечення рівного доступу до якісної освіти.

Аудиторія семінару: заступники директорів дошкільних та шкільних закладів освіти, які відповідають за навчання дітей з особливими освітніми потребами. Були розглянуті питання:

1. Освітня безбар’єрність. Огляд поточного стану інклюзивного навчання в закладах освіти. Проблеми, що виникають у процесі навчання дітей з особливими потребами.  

Тетяна Мозгова, директор інклюзивно-ресурсного центру ШМР СО

2. Взаємодія закладів охорони здоров’я та освіти для забезпечення медико-психологічної та психоемоційної підтримки учасників освітнього процесу.

Світлана Ілляшенко, лікар-психіатр ШЦРЛ

3. Роль соціального захисту у підтримці дітей з особливими освітніми потребами. Огляд доступних ресурсів і програм підтримки.

Тетяна Кривич, представник управління праці та соціального захисту населення ШМР

4. Кейс-методи: розбір практичних ситуацій. Аналіз конкретних випадків з практики взаємодії між установами.

📌 Кейс 1: Співпраця з інклюзивно-ресурсним центром.

📌 Кейс 2: Допомога соціальних служб.

📌 Кейс 3: Залучення медичних фахівців до психолого-педагогічного оцінювання.

Фахівці Інклюзивно-ресурсного центру ШМР активно долучилися до важливого вебінару, автор якого Прасол Дмитро Вікторович представив напрацювання колективу інклюзивно-ресурсного центру Миколаївської міської ради за темою  «Реалізація адаптованого розкладу для здобувачів освіти з ООП в закладах загальної середньої освіти».

На онлайн-зустрічі слухачі отримали рекомендації щодо створення оптимального навчального середовища для дітей з особливими освітніми потребами, де було наголошено, що створення адаптованого розкладу – це спільна робота педагогів, батьків та фахівців. Лише спільними зусиллями ми можемо забезпечити кожній дитині з ООП можливість розкрити свій потенціал та досягти успіху.

На базі Шосткинського інклюзивно-ресурсного центру був проведений семінар у форматі онлайн.
Тема заходу: «Причини виникнення труднощів навчання письму дітей з особливими освітніми потребами».
Цільова аудиторія - вчителі, асистенти вчителів інклюзивних класів.
Фахівці (консультанти), розглянули питання:
- психофізіологічні основи формування навичок письма;
- труднощі навчання письму, обумовлені порушеннями мовлення;
- важливість розвитку слухової уваги, слухової памʼяті;
- специфічні зорово-просторові труднощі навчання письму дітей з особливими освітніми потребами.
Дякуємо всім за активну участь та зацікавленість темою!

З метою спостереженням та додаткового збору інформації  про дітей з особливими освітніми потребами протягом березня фахівцями Шосткинського інклюзивно-ресурсного центру були здійснені виїздні засіданя до дошкільних та загальноосвітніх закладів освіти нашого міста.

Під час візитів фахівцями Шосткинського ІРЦ проведені консультації з педагогічними працівниками  щодо розроблення індивідуальної освітньої траєкторії, індивідуальних програм розвитку, необхідності модифікації/адаптації освітньої програми (навчальних предметів), особливостей організації освітнього середовища для дітей, що змінюють ланку навчання.

Фахівці Інклюзивно-ресурсного центру ШМР провели навчання, присвячене актуальній темі – диспраксії (порушенню моторного планування). Цей захід об'єднав вчителів-логопедів та вчителів-дефектологів закладів дошкільної освіти для обміну знаннями та досвідом, підвищення професійної компетентності.

Під час зустрічі було детально висвітлено проблематику диспраксії та її вплив на розвиток мовлення дітей. Учасники отримали не лише теоретичні знання, але й практичні поради щодо діагностики та подолання цього розладу.

Ключовим моментом обговорення стала важливість раннього виявлення диспраксії, бо своєчасна діагностика відкриває шлях до ефективної корекційної роботи, що значно покращує якість життя дитини.

 Зустріч стала важливим кроком у підвищенні обізнаності про диспраксію та сприяла формуванню ефективних стратегій допомоги дітям з цим розладом.

Продовжуємо навчати практичних психологів методам раннього втручання. 21 лютого 2025 року інклюзивно-ресурсного центр презентував семінар у форматі онлайн за темою «Формування у дітей з особливим освітніми потребами базових передумов навчання та розвитку. Заняття 2».

Фахівці у своїх виступах розкрили питання формування навички наслідування та навчання з допомогою гри у дітей з особливими освітніми потребами.