Фахівці Шосткинського інклюзивно-ресурсного центру взяли участь в роботі обласного науково-практичного вебінару «Освітні втрати дітей з ООП у період воєнного стану».

Його провели представники науково-дослідної лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (Прядко Л.О., Борцова М.В., Прядко Л.О., Крикуненко Ю.О., Золотарьова Т.В., Клочко О.М., Богомаз К. С.,). На виступі зазначили, що якісне навчання і підтримка дітей з ООП в умовах війни є можливими, але потребують колективних зусиль. Дане завдання є не лише освітнім, але й суспільним викликом, який педагоги повинні вирішувати разом, щоб зберегти можливість навчатися, розвиватися і гідно жити, навіть, у надзвичайно складних умовах.

Одним з  основних напрямків роботи Шосткинського інклюзивно-ресурсного центра є проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки дітей. З цією метою фахівці (консультанти) ІРЦ використовують спеціальні діагностичні методики. У громаді збільшився запит батьків щодо обстеження дітей, які мають ознаки  розладів аутистичного спектра.

Для батьків фахівці можуть запропонувати пройти Тест CASD (Скринінгова шкала розладів аутистичного спектра), який пропонує швидкий і надійний метод діагностики дітей з РАС без урахування вікової категорії, рівня розумового розвитку або ступеня прояву розладу.

CASD охоплює 30 основних і супутніх симптомів РАС, які поділені на шість груп:

1.    Проблеми з соціальною взаємодією

2.    Персеверації

3.    Сомато-сенсорні порушення

4.    Атипове спілкування і розвиток

5.    Настрій і його порушення

6.    Проблеми з увагою і безпекою

 

В Інклюзивно-ресурсному центрі є також методика, спрямована на визначення особливостей розвитку дітей з розладами аутистичного спектру – це PEP-3. Її цілі:

  • визначення сильних і слабких сторін кожної дитини, які можуть бути враховані при складанні індивідуального плану навчання,
  • збір інформації для підтвердження діагнозу,
  • встановлення рівня розвитку/адаптації,
  • використання в дослідницькій діяльності для вивчення ефективності навчання,
  • оцінювання ефекту педагогічного та клінічного втручання.
    Нехай ваші діти будуть здорові та успішні!

У цьому році в Шосткинській громаді функціонують 7 інклюзивних груп у 6 заклададах дошкільної освіти та 26 інклюзиивних класів у 10 школах.

Передумовою у забезпеченні ефективності навчання дітей з особливими освітніми потребами є індивідуалізація освітнього процесу. З ціэю метою на початку навчального процесу проводяться засідання команд психолого-педагогічного супроводу, на яких створюються та затверджуються індивідуальні програми розвитку.

Учасниками команд психолого-педагогічного супроводу у співпраці з фахівцями Шосткинського інклюзивно-ресурсного центру проведені зустрічі, під час яких відбулися обговорення та аналіз результатів навчання дітей, ухвалені рішення щодо індивідуальної програми розвитку.

Бажаємо успіхів дітям та дорослим у новому навчальному році!

Представником відділу протидії кіберзлочинам в Сумській області Департаменту кіберполіції Національної поліції України для користувачів АС «ІРЦ» було проведено навчання з питань кібербезпеки та кібергігієни в цифровому середовищі.
Фахівці Шосткинського інклюзивно-ресурсного центру були активними слухачами онлайн-заходу, де ознайомилися з поняттями кібербезпеки та способами протидії шахрайства.

Вдячні за поради та пропонуємо корисні покликання для використання в роботі та побуті.

Канал БРАМА відділу протидії кіберзлочинам в Сумській області Департаменту кіберполіції Національної поліції України:
Telegram (https://t.me/+wXRpHruz8do1MThi) |
Viber(https://invite.viber.com/?g2=AQAFPrumO3ReWU%2FZftS%2B2lpUWhK4Jg8bPjgXDZPv0lSu2Ce%2BB6lHWon36pE9wV2N) |
Facebook (https://www.facebook.com/bramaonline) |
Instagram (https://www.instagram.com/brama_online) |
WhatsApp(https://whatsapp.com/channel/0029VaKuM6D6BIEfys0fWR3)
TikTok (https://www.tiktok.com/@brama_online
БОТ:
https://t.me/stopdrugsbot
БАЗА АДРЕС ШАХРАЙСЬКИХ САЙТІВ:
https :// t . me / StopFraudMriya _ bot
https://www.ema.com.ua/citizens/blacklist/
https :// scamfari . com/

Осінь - активна пора для навчання учасників освітнього процесу, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами. У форматі онлайн-семінарів з вчителями та аситстентами вчителів обговорювали тему "Причини виникнення труднощів навчання читанню", з вихователями - "Робота з немовленнєвими дітьми в умовах закладу дошкільної освіти", з практичними психологами розповідали про перші кроки в роботі з дітьми з аутичними проявами "Формування у дітей з особливими освітніми потребами базових передумов навчання та розвитку" .            

            

 

 

    

 

  

Можливості здобуття освіти дітей з особливими освітніми потребами шкільного віку

в Шосткинській територіальній громаді

У нашій громаді завжди приділялась велика увага навчанню дітей з особливими освітніми потребами. У 2018 році розпочав роботу інклюзивно-ресурсний центр, основними напрямками роботи якого є виявлення, проведення психолого-педагогічної комплексної оцінки та методичний супровід навчання дітей, які мають освітні проблеми, що забезпечує якісну підтримку «особливих» дітей. Для них існує декілька форм здобуття освіти: спеціальні освітні заклади, педагогічний патронаж та інклюзивне навчання.

Для дітей з особливими освітніми потребами шкільного віку вже багато років працює Шосткинська спеціальна школа І-ІІ ступенів № 10, у якій за спеціальними програмами навчаються діти з інтелектуальними та складними порушеннями, наповнюваність класів – від 8 до 12 учнів.

Переваги перебування дітей у спеціальній школі:

- корекційна спрямованість процесу навчання;

- систематичні заняття з педагогічними працівникам (вчитель-логопед та практичний психолог);

-  функціонує група подовженого дня.

Для дітей з ООП організується індивідуальне навчання (педагогічний патронаж) за медичними показниками. Процедура організації педагогічного патронажу в закладі загальної середньої освіти складається з наступних кроків:

1 крок. Подання батьками директору школи заяви та лікарської довідки про організацію індивідуального навчання, висновку інклюзивно-ресурсного центру;

2 крок. Директор навчального закладу видає наказ про організацію педагогічного патронажу та склад психолого-педагогічної команди супроводу.

За умови, якщо дитина може перебувати в колективі класу, у батьків є можливість обрати інклюзивне навчання. "Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912).

Для відкриття інклюзивного класу, батькам необхідно написати заяву директору обраної школи та надати висновок інклюзивно-ресурсного центру з відповідними рекомендаціями.