Освітня безбар’єрність: забезпечення взаємодії у сфері інклюзивного навчання

Відбувся навчальний семінар «Освітня безбар’єрність: забезпечення взаємодії установ освіти, соціального захисту та охорони здоров’я у сфері інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами». Мета семінару: налагодження співпраці, консолідації зусиль для пошуку ефективних рішень розвитку освіти дітей з особливими освітніми потребами, важливого діалогу між освітянами, лікарями, соціальними працівниками і громадськістю для обміну досвідом задля формування безбар’єрного суспільства та забезпечення рівного доступу до якісної освіти.

Аудиторія семінару: заступники директорів дошкільних та шкільних закладів освіти, які відповідають за навчання дітей з особливими освітніми потребами. Були розглянуті питання:

1. Освітня безбар’єрність. Огляд поточного стану інклюзивного навчання в закладах освіти. Проблеми, що виникають у процесі навчання дітей з особливими потребами.  

Тетяна Мозгова, директор інклюзивно-ресурсного центру ШМР СО

2. Взаємодія закладів охорони здоров’я та освіти для забезпечення медико-психологічної та психоемоційної підтримки учасників освітнього процесу.

Світлана Ілляшенко, лікар-психіатр ШЦРЛ

3. Роль соціального захисту у підтримці дітей з особливими освітніми потребами. Огляд доступних ресурсів і програм підтримки.

Тетяна Кривич, представник управління праці та соціального захисту населення ШМР

4. Кейс-методи: розбір практичних ситуацій. Аналіз конкретних випадків з практики взаємодії між установами.

📌 Кейс 1: Співпраця з інклюзивно-ресурсним центром.

📌 Кейс 2: Допомога соціальних служб.

📌 Кейс 3: Залучення медичних фахівців до психолого-педагогічного оцінювання.