Представником відділу протидії кіберзлочинам в Сумській області Департаменту кіберполіції Національної поліції України для користувачів АС «ІРЦ» було проведено навчання з питань кібербезпеки та кібергігієни в цифровому середовищі.
Фахівці Шосткинського інклюзивно-ресурсного центру були активними слухачами онлайн-заходу, де ознайомилися з поняттями кібербезпеки та способами протидії шахрайства.

Вдячні за поради та пропонуємо корисні покликання для використання в роботі та побуті.

Канал БРАМА відділу протидії кіберзлочинам в Сумській області Департаменту кіберполіції Національної поліції України:
Telegram (https://t.me/+wXRpHruz8do1MThi) |
Viber(https://invite.viber.com/?g2=AQAFPrumO3ReWU%2FZftS%2B2lpUWhK4Jg8bPjgXDZPv0lSu2Ce%2BB6lHWon36pE9wV2N) |
Facebook (https://www.facebook.com/bramaonline) |
Instagram (https://www.instagram.com/brama_online) |
WhatsApp(https://whatsapp.com/channel/0029VaKuM6D6BIEfys0fWR3)
TikTok (https://www.tiktok.com/@brama_online
БОТ:
https://t.me/stopdrugsbot
БАЗА АДРЕС ШАХРАЙСЬКИХ САЙТІВ:
https :// t . me / StopFraudMriya _ bot
https://www.ema.com.ua/citizens/blacklist/
https :// scamfari . com/

Осінь - активна пора для навчання учасників освітнього процесу, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами. У форматі онлайн-семінарів з вчителями та аситстентами вчителів обговорювали тему "Причини виникнення труднощів навчання читанню", з вихователями - "Робота з немовленнєвими дітьми в умовах закладу дошкільної освіти", з практичними психологами розповідали про перші кроки в роботі з дітьми з аутичними проявами "Формування у дітей з особливими освітніми потребами базових передумов навчання та розвитку" .            

            

 

 

    

 

  

Можливості здобуття освіти дітей з особливими освітніми потребами шкільного віку

в Шосткинській територіальній громаді

У нашій громаді завжди приділялась велика увага навчанню дітей з особливими освітніми потребами. У 2018 році розпочав роботу інклюзивно-ресурсний центр, основними напрямками роботи якого є виявлення, проведення психолого-педагогічної комплексної оцінки та методичний супровід навчання дітей, які мають освітні проблеми, що забезпечує якісну підтримку «особливих» дітей. Для них існує декілька форм здобуття освіти: спеціальні освітні заклади, педагогічний патронаж та інклюзивне навчання.

Для дітей з особливими освітніми потребами шкільного віку вже багато років працює Шосткинська спеціальна школа І-ІІ ступенів № 10, у якій за спеціальними програмами навчаються діти з інтелектуальними та складними порушеннями, наповнюваність класів – від 8 до 12 учнів.

Переваги перебування дітей у спеціальній школі:

- корекційна спрямованість процесу навчання;

- систематичні заняття з педагогічними працівникам (вчитель-логопед та практичний психолог);

-  функціонує група подовженого дня.

Для дітей з ООП організується індивідуальне навчання (педагогічний патронаж) за медичними показниками. Процедура організації педагогічного патронажу в закладі загальної середньої освіти складається з наступних кроків:

1 крок. Подання батьками директору школи заяви та лікарської довідки про організацію індивідуального навчання, висновку інклюзивно-ресурсного центру;

2 крок. Директор навчального закладу видає наказ про організацію педагогічного патронажу та склад психолого-педагогічної команди супроводу.

За умови, якщо дитина може перебувати в колективі класу, у батьків є можливість обрати інклюзивне навчання. "Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912).

Для відкриття інклюзивного класу, батькам необхідно написати заяву директору обраної школи та надати висновок інклюзивно-ресурсного центру з відповідними рекомендаціями.

Одним з  основних напрямків роботи Шосткинського інклюзивно-ресурсного центра є проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки дітей. З цією метою фахівці (консультанти) ІРЦ використовують спеціальні діагностичні методики. У громаді збільшився запит батьків щодо обстеження дітей, які мають ознаки  розладів аутистичного спектра.

Для батьків фахівці можуть запропонувати пройти Тест CASD (Скринінгова шкала розладів аутистичного спектра), який пропонує швидкий і надійний метод діагностики дітей з РАС без урахування вікової категорії, рівня розумового розвитку або ступеня прояву розладу.

CASD охоплює 30 основних і супутніх симптомів РАС, які поділені на шість груп:

1.    Проблеми з соціальною взаємодією

2.    Персеверації

3.    Сомато-сенсорні порушення

4.    Атипове спілкування і розвиток

5.    Настрій і його порушення

6.    Проблеми з увагою і безпекою

 

В Інклюзивно-ресурсному центрі є також методика, спрямована на визначення особливостей розвитку дітей з розладами аутистичного спектру – це PEP-3. Її цілі:

  • визначення сильних і слабких сторін кожної дитини, які можуть бути враховані при складанні індивідуального плану навчання,
  • збір інформації для підтвердження діагнозу,
  • встановлення рівня розвитку/адаптації,
  • використання в дослідницькій діяльності для вивчення ефективності навчання,
  • оцінювання ефекту педагогічного та клінічного втручання.
    Нехай ваші діти будуть здорові та успішні!

У цьому році в Шосткинській громаді функціонують 7 інклюзивних груп у 6 заклададах дошкільної освіти та 26 інклюзиивних класів у 10 школах.

Передумовою у забезпеченні ефективності навчання дітей з особливими освітніми потребами є індивідуалізація освітнього процесу. З ціэю метою на початку навчального процесу проводяться засідання команд психолого-педагогічного супроводу, на яких створюються та затверджуються індивідуальні програми розвитку.

Учасниками команд психолого-педагогічного супроводу у співпраці з фахівцями Шосткинського інклюзивно-ресурсного центру проведені зустрічі, під час яких відбулися обговорення та аналіз результатів навчання дітей, ухвалені рішення щодо індивідуальної програми розвитку.

Бажаємо успіхів дітям та дорослим у новому навчальному році!

Можливості здобуття освіти дітей

з особливими освітніми потребами дошкільного віку

в Шосткинській територіальній громаді

 

У нашій громаді завжди приділялась велика увага навчанню дітей з особливими освітніми потребами. У 2018 році розпочав роботу інклюзивно-ресурсний центр, основними напрямками роботи якого є виявлення, проведення психолого-педагогічної комплексної оцінки та методичний супровід навчання дітей, які мають освітні проблеми, що забезпечує якісну підтримку «особливих» дітей. Для них існує декілька форм здобуття освіти: спеціальні освітні заклади та інклюзивне навчання.

Для дітей з особливими освітніми потребами дошкільного віку в нашій громаді розгорнута широка мережа закладів дошкільної освіти, які мають 17 спеціальних груп компенсуючого типу, а саме:

- 4 групи для дітей з порушеннями зору в ДНЗ № 11;

- група для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату в ДНЗ № 9;

- група для дітей із затримкою розвитку в ДНЗ № 9;

- група для дітей зі складними порушеннями в ДНЗ № 9;

- групи для дітей з порушеннями мовлення (логопедичні групи) в Шосткинських ДНЗ №№ 1,2,3,4,5,7,8,9,10,12.

Переваги перебування дітей у спеціальних групах:

- виховання та навчання в цих групах проводиться за спеціальними корекційними програмами в індивідуальній, підгруповій або груповій формах;

- заняття проводять корекційні педагоги (дефектологи, логопеди, психологи), а також медсестра-ортоптистка (для дітей з порушеннями зору) та медсестра з масажу (для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату).

Батьки дітей з особливими освітніми потребами мають право обирати місце навчання дітей. Якщо вони віддають перевагу перебуванню дитини в загальній групі, то за їх заявою та висновком інклюзивно-ресурсного центру в закладі дошкільної освіти організується інклюзивне навчання. Для «особливих» дітей  проводяться корекційно-розвиткові заняття корекційними педагогами, у закладах створюються команди психолого-педагогічного супроводу.