Хібукі-терапія - це державна програма Ізраїлю з пітримки дітей, які пережили травматичні події, у тому числі пов'язані з війною. Наталія Шульга, фахівець (консультант) ІРЦ пройшла курси з Хібукі-терапії для того, щоб успішно застосовувати цей метод як психологічний та дієвий педагогічний інструмент у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, у тому числі з дітьми, що мають статус "внутрішньо переміщені особи". Наш центр отримав терапевтичну іграшку Хібукі та методичні матеріали. 

               

У цьому році вже можемо побачити результати інклюзії. Ті першокласники, з якими починали інклюзивне навчання в 2019 році, переходять з початкового до наступного, середнього, рівня освіти. Фахівці інклюзивно-ресурсного центру з метою спостереження та додатковим сбором інформації про здобувачів освіти відвідали навчальні заклади, де зустрілися з педагогами, які навчають учнів з особливими освітніми потребами в 4 класах. Були раді почути про успіхи дітей у навчанні та соціальній адаптації. Тісна взаємодія ІРЦ та закладів освіти забезпечує дієве інклюзивне середовище, розробку ефективної освітньої траєкторії навчання в старшій школі.

Дякуємо за увагу до "особливих" дітей педагогічним колективам Вороніжської ЗОШ, Миронівського НВК, Клишківського НВК, Ковтунівської ЗОШ, Шосткинської ЗОШ 5.

Місяць березень 2023 року став урожайним на проходження курсів підвищення кваліфікації. На базі Сумського обласного інституту підвищення педагогічної освіти отримали сертифікати про успішне закінчення курсів усі педагогічн працівники центру: від директора - до фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсного центру. Підвищуємо рівень майстерності без відриву від виробництва!

Новий 2023-2024 навчальний рік - наступна сходинка до навчання дітей з особливими освітніми потребами. Фахівці інклюзивно-ресурсного центру тісно співпрацюють з командами психолого-педагогічного супроводу, здійснюють кваліфіковану методичну допомогу на етапі написання нових індивідуальних програм роззвитку. У цьому навчальному в Шосткинській міській територіальній громаді налічується 15 дошкільників у 9 інклюзивних групах закладів дошкілоьної освіти та 29 учнів навчаються в 24 інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти.

                                                                             

18 квітня нас вітала  церкви "Жива надія"з Великоднем. Діти з батьками, які отримують корекційні розвиткові послуги у нашому центрі, отримали подарунки. Дитячі обличчя світились радістю, а це найкраща емоція, що дає сили батькам і педагогам. А діти у нас пречудові: є творці й водії, музиканти й співаки, космонавти й будівельники...

Хай Щастить усім!

          

24 лютого обговорювали питання психологічного супроводу інклюзивної освіти у воєнний час. Від воєнних дій потерпають усі учні, заважає навчатися відсутність світла та технічних засобів, у школах відмічаються значні освітні втрати (прогалини у знаннях та навичках). До цих проблем у дітей з особливими освітніми потребами додаються їх особливості розвитку: слабкийй розвиток мислення, низький рівень навчальних навичок, негативне ставлення до навчання, слабке здоров,я, втомлюваність, слабка воля тощо.

Одним із головних напрямків роботи практичних прсихологів під час воєнного стану є повсякденна психологічна допомога та підтримка дітей, батьків та педагогів, проведення корекційно-розвиткових занять, у тому числі в дистанційному форматі..