Можливості здобуття освіти дітей
з особливими освітніми потребами дошкільного віку
в Шосткинській територіальній громаді
У нашій громаді завжди приділялась велика увага навчанню дітей з особливими освітніми потребами. У 2018 році розпочав роботу інклюзивно-ресурсний центр, основними напрямками роботи якого є виявлення, проведення психолого-педагогічної комплексної оцінки та методичний супровід навчання дітей, які мають освітні проблеми, що забезпечує якісну підтримку «особливих» дітей. Для них існує декілька форм здобуття освіти: спеціальні освітні заклади та інклюзивне навчання.
Для дітей з особливими освітніми потребами дошкільного віку в нашій громаді розгорнута широка мережа закладів дошкільної освіти, які мають 17 спеціальних груп компенсуючого типу, а саме:
- 4 групи для дітей з порушеннями зору в ДНЗ № 11;
- група для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату в ДНЗ № 9;
- група для дітей із затримкою розвитку в ДНЗ № 9;
- група для дітей зі складними порушеннями в ДНЗ № 9;
- групи для дітей з порушеннями мовлення (логопедичні групи) в Шосткинських ДНЗ №№ 1,2,3,4,5,7,8,9,10,12.
Переваги перебування дітей у спеціальних групах:
- виховання та навчання в цих групах проводиться за спеціальними корекційними програмами в індивідуальній, підгруповій або груповій формах;
- заняття проводять корекційні педагоги (дефектологи, логопеди, психологи), а також медсестра-ортоптистка (для дітей з порушеннями зору) та медсестра з масажу (для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату).
Батьки дітей з особливими освітніми потребами мають право обирати місце навчання дітей. Якщо вони віддають перевагу перебуванню дитини в загальній групі, то за їх заявою та висновком інклюзивно-ресурсного центру в закладі дошкільної освіти організується інклюзивне навчання. Для «особливих» дітей проводяться корекційно-розвиткові заняття корекційними педагогами, у закладах створюються команди психолого-педагогічного супроводу.