29 вересня в он-лайн режимі відбулася спільна нарада фахівців Міністерства освіти і науки України з директорами інклюзивно-ресурсних центрів Сумської та Київської області. Спілкувалися стосовно змін у роботі інклюзивно-ресурсних центрів. Чітко прозвучала теза МОН, що основний напрямок роботи ІРЦ - забезпечення фахового супроводу дітей з особливими освітніми потребами за місцем навчання, надання методичної допомоги учасникам педагогічного процесу.

До уваги батьків! До початку навчального року залишається 20 днів, у вас ще є час отримати рекомендації фахівців інклюзивно-ресурсного центру стосовно організації навчання дітей дошкільного та шкільного віку.

Ви можете отримати висновок комплексної психолого-педагогічерї оцінки рівня розвитку дитини, що є обов"язковою умовою для організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної, загальної середньої освіти, профтехучилищих та вищих навчальнеих закладах. Для цього вам потрібно подати заяву за електронною адресою https://ircenter.gov.ua/ або прийти до центру з паспортом та свідоцтвом про народження дитини й за допомогою фахівця центру сформувати заяву.

Ми працюємо, крім суботи та неділі, з 8 до 17 годин, обідня перерва - з 12 до 13 годин. Приходьте, будемо думати разом, як краще навчати вашу дитину. 

До уваги батьків!

У дошкільних освітніх закладах м.Шостка функціонує 11 логопедичних груп, де виховуються та навчаються діти з порушеннями мовлення різного ступеня складності. З 9 по 12 березня за наказом управління освіти вчителями-логопедами дитячих садків проводиться обстеження мовлення дітей середніх груп, за результатами якого організується набір в логопедичні групи.  

Запрошуємо батьків з дітьми 5,6-річного віку, які не перебувають у дошкільних закладах освіти та мають вади мовлення середнього та тяжкого ступенів,  прийти до інклюзивно-ресурсного центру з метою  пройти психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини та отримати висновок, який  дає право на перебування в логопедичній групі з 1 вересня 2021 року. У нас ви можете також отримати консультацію щодо корекції звуковимови.

Наша адреса: вул Герцена, буд.3 (приміщення школи № 10, поряд зі станцією юних натуралістів). 

 

 

Зміни, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами ( затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 р. № 765) :

  •     скасовано вікові обмеження для осіб, які можуть користуватися послугами ІРЦ. До цього такі центри працювали з дітьми з 2 до 18 років, тепер пройти психолого-педагогічну оцінку розвитку або отримати супровід можуть діти від народження та старше 18 років, які мають особливі освітні потреби. Мова йде про здобуття дошкільної, загальної середньої, професійної та фахової передвищої освіти;
  •         для осіб, які мають освітні труднощі тяжкого та найтяжчого ступеню прояву, комплексна оцінка проводиться за місцем їх проживання або перебування;
  •     для здобувачів освіти комплексна оцінка проводиться з обов’язковим спостереженням та додатковим збором інформації фахівцями ІРЦ про особливості навчання особи в закладі освіти, консультацій з педагогами цього закладу. Для цього фахівці ІРЦ виїжджають на місце навчання особи з ООП;
  •          за результатами комплексної оцінки визначається категорія (тип) особливих освітніх потреб, які вказуються у висновку ІРЦ;
  •          ІРЦ зможуть додавати платні послуги. Зокрема, до переліку платних послуг, що затверджений постановою Кабміну № 796 від 27 серпня 2010 року, додано надання ІРЦ послуг з проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки особам з ООП старше 18 років. Виключення – особи з інвалідністю, особи з числа дітей-сиріт, позбавлених батьківського піклування;
  •          до штатного розпису ІРЦ запроваджуються додаткові посади фахівців (консультантів) із розрахунку 0,5 ставки на кожну додаткову тисячу дитячого населення, яке проживає на території відповідної територіальної громади;
  •          підвищено статус фахівців ІРЦ. Тепер вони матимуть статус фахівців ІРЦ (консультантів);
  •          зменшено тривалість робочого тижня педрацівників ІРЦ з 40 до 36 годин на тиждень і скасовано норму щодо педагогічного навантаження – 18 годин на тиждень.

 

Підвищуємо компетентність вихователів інклюзивних груп, вчителів та асистентів вчителів інклюзивних класів під час проведення 1 та 6 квітня онлайн-семінарів "Дитина з аутизмом в інклюзивному просторі". Дітки з розладами аутистичного спектру потребують спеціальних прийомів та методів навчання: максимальної візуалізації, використання системи заохочення та різнопланових підказок, врахування рівня сенсорного розвитку тощо.  Вчимося самі, вчимо вас!

 

У зв"язку з утворенням Шосткинської міської територіальної громади до сфери діяльності фахівців інклюзивно-ресурсного центру Шосткинської районної ради додались 12 інклюзивних класів освітніх закладів, які розташовані в сільській місцевості. З метою ознайомлення з умовами навчання дітей з особливими освітніми потребами та проведення консультацій на місцях директорка ІРЦ Мозгова Тетяна відвідала заклади освіти в селах Богданівка, Собич, Ковтуни, Вороніж, Клишки, Чапліївка. Були організовані зустрічі з адміністрацією освітніх закладів, вчителями та асистентами вчителів інклюзивних класів, намічені подальші напрямки роботи.