З 1 січня 2022 року набули чинності зміни до постанов КМУ, що регулюють організацію інклюзивного навчання та роботу інклюзивно-ресурсних центрів. Відтепер створення інклюзивних класів та розподіл освітньої субвенції здійснюватиметься за рівнями надання підтримки, які характеризують потреби дітей з особливими освітніми потребами. З метою визначення рівнів пітримки дітей з ООП, які навчаються в інклюзивних групах та класах освітніх закладів Шосткинської міської територіальної громади, у січні були проведені наради груп психолого-педагогічного супроводу в присутності фахівців інклюзивно-ресурсного центру з метою визначення рівнів підтримки. Проведено 15 засідань в закладах дошкільної освіти та 23 в закладах загальної середньої освіти, за результатами яких складені нові індивідуальні програми розвитку.

     Ми знаємо, як важливо, щоб батьки оперативно отримали план дій після постановки діагнозу та не втрачали час на пошук інформації. У нагоді батькам стане посібник "Перші 100 днів для родин, діти яких отримали діагноз аутизм". Посилання для безкоштовного завантаження посібника:

https://www.autism.ua/images/pdf/100-days.pdf                                                                                                                                                         

25 жовтня був проведений он-лайн семінар для педагогічних працівників інклюзивних груп закладів дошкільної освіти "Підготовка до школи дітей з особливими освітніми потребами". Разом з фахівцями ІРЦ обговорили питання психологічної шкільної готовності, особливості мовлення дітей, які потребують підтримки, формування в них навчальних навичок. Звернули увагу на особливості роботи з дітьми із ЗПР, інтелектуальними порушеннями, порушеннями аутистичного спектру та порушеннями слуху. Діти таких категорій навчаються та виховуються в інклюзивних групах нашої громади.

 

На виконання Плану заходів на 2021-2022 роки з реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні, з метою зменшення супротиву суспільства до дітей з особливими освітніми потребами Міністерство освіти і науки України у співпраці з проєктом «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), який реалізується Alinea International, за підтримки Радниці – Уповноваженої Президента України з прав дитини та дитячої реабілітації і Радниці – Уповноваженої з питань безбар’єрності у листопаді – грудні 2021 року проводить інформаційну кампанію «ДЛЯ ДІТЕЙ суспільство без бар’єрів». Пропонуємо для використання в роботі відео  для ознайомлення та завантаження за посиланням:

https://drive.google.com/drive/folders/1dTa6AiifH4dXdFy00DTOrAXwNfanp6j2

     Ми знаємо, як важливо, щоб батьки оперативно отримали план дій після постановки діагнозу та не втрачали час на пошук інформації. У нагоді батькам стане посібник "Перші 100 днів для родин, діти яких отримали діагноз аутизм". Посилання для безкоштовного завантаження посібника:

https://www.autism.ua/images/pdf/100-days.pdf

Матеріали посібника стануть в нагоді:

  • батькам, діти яких мають діагноз аутизм, інтелектуальні або психічні порушення;
  • педагогам, які хочуть більше дізнатися про інклюзію;
  • для спеціалістів, які надають послуги особам з інвалідністю.                                                                                                                                                                 

     18 жовтня асистенти вчителів закладів загальної середньої освіти Шосткинської міської громади зібрались за круглим столом для того, щоб обговорити та знайти шляхи вирішення спільних питань. Семінар "Права та обов'язки асистентів вчителів інклюзивних класів" підготували та провели фахівці інклюзивно-ресусного центру. Найбільше зацікавленості визвали питання атестації та оплати праці, а також ведення документації. Проблема в тому, що законодавством не визначений перелік документаціїї, яку повинні вести асистенти вчителів інклюзивних класів. Після аналізу та обговорення фахівцями ІРЦ була запропонована об'єднана форма "Журнал обліку роботи асистента вчителя. Щоденник спостережень". Асистенти вчителів погодилися використовувати нову форму ведення журналу як "пілотний проєкт". У кінці навчального року будуть підбиті підсумки, внесені доповнення та виправлення за потребою.