З метою спостереженням та додаткового збору інформації  про дітей з особливими освітніми потребами протягом березня фахівцями Шосткинського інклюзивно-ресурсного центру були здійснені виїздні засіданя до дошкільних та загальноосвітніх закладів освіти нашого міста.

Під час візитів фахівцями Шосткинського ІРЦ проведені консультації з педагогічними працівниками  щодо розроблення індивідуальної освітньої траєкторії, індивідуальних програм розвитку, необхідності модифікації/адаптації освітньої програми (навчальних предметів), особливостей організації освітнього середовища для дітей, що змінюють ланку навчання.

Фахівці Інклюзивно-ресурсного центру ШМР провели навчання, присвячене актуальній темі – диспраксії (порушенню моторного планування). Цей захід об'єднав вчителів-логопедів та вчителів-дефектологів закладів дошкільної освіти для обміну знаннями та досвідом, підвищення професійної компетентності.

Під час зустрічі було детально висвітлено проблематику диспраксії та її вплив на розвиток мовлення дітей. Учасники отримали не лише теоретичні знання, але й практичні поради щодо діагностики та подолання цього розладу.

Ключовим моментом обговорення стала важливість раннього виявлення диспраксії, бо своєчасна діагностика відкриває шлях до ефективної корекційної роботи, що значно покращує якість життя дитини.

 Зустріч стала важливим кроком у підвищенні обізнаності про диспраксію та сприяла формуванню ефективних стратегій допомоги дітям з цим розладом.

Продовжуємо навчати практичних психологів методам раннього втручання. 21 лютого 2025 року інклюзивно-ресурсного центр презентував семінар у форматі онлайн за темою «Формування у дітей з особливим освітніми потребами базових передумов навчання та розвитку. Заняття 2».

Фахівці у своїх виступах розкрили питання формування навички наслідування та навчання з допомогою гри у дітей з особливими освітніми потребами.

Фахівці Інклюзивно-ресурсного центру ШМР активно долучилися до важливого вебінару, автор якого Прасол Дмитро Вікторович представив напрацювання колективу інклюзивно-ресурсного центру Миколаївської міської ради за темою  «Реалізація адаптованого розкладу для здобувачів освіти з ООП в закладах загальної середньої освіти».

На онлайн-зустрічі слухачі отримали рекомендації щодо створення оптимального навчального середовища для дітей з особливими освітніми потребами, де було наголошено, що створення адаптованого розкладу – це спільна робота педагогів, батьків та фахівців. Лише спільними зусиллями ми можемо забезпечити кожній дитині з ООП можливість розкрити свій потенціал та досягти успіху.

На базі Шосткинського інклюзивно-ресурсного центру був проведений семінар у форматі онлайн.
Тема заходу: «Причини виникнення труднощів навчання письму дітей з особливими освітніми потребами».
Цільова аудиторія - вчителі, асистенти вчителів інклюзивних класів.
Фахівці (консультанти), розглянули питання:
- психофізіологічні основи формування навичок письма;
- труднощі навчання письму, обумовлені порушеннями мовлення;
- важливість розвитку слухової уваги, слухової памʼяті;
- специфічні зорово-просторові труднощі навчання письму дітей з особливими освітніми потребами.
Дякуємо всім за активну участь та зацікавленість темою!

Комунальною установою «Інклюзивно-ресурсний центр Шосткинської міської ради» проведено святкування новорічних свят для учнів з особливими освітніми потребами, які відвідують ІРЦ або перебувають на інклюзивному навчанні в закладах освіти Шосткинської територіальної громади.
До створення святкового настрою долучились меценати з організації Християнської Церкви «Жива Надія». Ми вдячні людям з доброю душею Рубанику Віталію, Величко Анатолію та небайдужим прихожанам за участь у святі. 
Висловлюємо також щиру подяку за подарунки релігійній організації "МІСІЯ "ВІФЛЕЄМСЬКА ЗІРКА" УКРАЇНСЬКОГО ЦЕНТРУ " та небайдужим сім’ям Німеччини.

 Цікаве святкове дійство створило новорічний настрій для дітей та їх батьків, подарувало тепло і щиру радість. Бо навіть в умовах війни є місце для казки, яку так чекають українські діти.