Можливості здобуття освіти дітей з особливими освітніми потребами шкільного віку
в Шосткинській територіальній громаді
У нашій громаді завжди приділялась велика увага навчанню дітей з особливими освітніми потребами. У 2018 році розпочав роботу інклюзивно-ресурсний центр, основними напрямками роботи якого є виявлення, проведення психолого-педагогічної комплексної оцінки та методичний супровід навчання дітей, які мають освітні проблеми, що забезпечує якісну підтримку «особливих» дітей. Для них існує декілька форм здобуття освіти: спеціальні освітні заклади, педагогічний патронаж та інклюзивне навчання.
Для дітей з особливими освітніми потребами шкільного віку вже багато років працює Шосткинська спеціальна школа І-ІІ ступенів № 10, у якій за спеціальними програмами навчаються діти з інтелектуальними та складними порушеннями, наповнюваність класів – від 8 до 12 учнів.
Переваги перебування дітей у спеціальній школі:
- корекційна спрямованість процесу навчання;
- систематичні заняття з педагогічними працівникам (вчитель-логопед та практичний психолог);
- функціонує група подовженого дня.
Для дітей з ООП організується індивідуальне навчання (педагогічний патронаж) за медичними показниками. Процедура організації педагогічного патронажу в закладі загальної середньої освіти складається з наступних кроків:
1 крок. Подання батьками директору школи заяви та лікарської довідки про організацію індивідуального навчання, висновку інклюзивно-ресурсного центру;
2 крок. Директор навчального закладу видає наказ про організацію педагогічного патронажу та склад психолого-педагогічної команди супроводу.
За умови, якщо дитина може перебувати в колективі класу, у батьків є можливість обрати інклюзивне навчання. "Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912).
Для відкриття інклюзивного класу, батькам необхідно написати заяву директору обраної школи та надати висновок інклюзивно-ресурсного центру з відповідними рекомендаціями.