Мовленнєвий розвиток дітей тісно пов'язаний з розвитком комунікативного потенціалу, тому що слово є основним засобом комунікації. У нашому місті збільшилася кількість дітей, у яких спостерігається значна затримка мовлення. Батьки зтурбовані цією проблемою і все частіше звертаються за допомогою до нашого центру. Перед логопедом постає завдання запуску мовлення у безмовленнєвих дошкільнят. 

  На відкритому занятті вчителя-логопеда Проскуріної О.М., проведеного 12.12.2019 року, корекційні педагоги побачили, як можна формувати навички комунікації у дітей дошкільного віку за допомогою методів сенсорної інтеграції. Тема заняття "З тваринами граємо, бабусю розважаємо" дозволила по'єднати процес навчання з грою.

 

      

           Інкюзивно-ресурсний центр Шосткинської міської ради розпочав свою роботу 1 вересня 2018 року. За положенням про атестацію педагогічих працівників, при зміні місця роботи за ними зберігаються минулі педагогічні категорії, але на другий рік потрібно пройти чергову атестацію. Тому 2020 рік - це атестаційний період для всіх педагогів інклюзивно-ресурсного центру.

           9 грудня вчитель-дефектолог Безкоровайна Л.М. провела відкрите корекційне заняття з дитиною-дошкільником на розвиток  навчальних умінь та навичок. Разом з чарівним клубочком побували "На гостині у кошачій родині", познайомилися з цікавинками  про життя котів. Гра "Перетворення" сприяла можливості вживати наказовий спосіб дієслів, з допомогою деталей набору "Нумікон" викладали різнокольорові доріжки, порівнювали множини, рахували, розвивали мовлення. Пізнавальна мотивація, доступність завдань та доречна зміна видів діяльностя дали можливість задіяти сильні сторони особливої дитини. Такі заняття допомагають їй підготуватися до школи, краще знайти спільну мову з ровесниками, бути успішним. Вчитель продемонструвала майстерність педагогічного спілкування, роботу з новітніми корекційними методиками.

         

Методичний супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, забезпечення "освіти без кордонів" - одне з головних завдань інклюзивно-ресурсного центру. У нашому місті відкрито 5 інклюзивних груп у 5 закладах дошкільної освіти та 8 інклюзивних класів у 6 закладах загальної середньої освіти, де навчається 14 дітей. Фахівці інклюзивного-ресурсного центру беруть участь у засіданних психолого-педагогічного супроводу, надають консультації педагогам та батькам щодо організації інклюзивного середовища, ведення документації, індивідуальних підходів з урахуванням особливостей дітей. 

                            

 

 

11.12.2019 року було проведене відкрите заняття практичного психолога Юлії Лисоконь з дитиною 3-річного віку. Заняття було послідовним, логічним та доступним для дитини. Цікавою іграшковою країною подорожували, емоційне напруження знімали, позитивну навчальну мотивацію формували, когнітивні процеси за допомогою мультисенсорної методики "Нумікон"розвивали. Бажаємо подальших успіхів молодому спеціалісту!

                                                                                 

Значну роль в соціалізації дітей з особливими освітніми потребами відіграє позашкільна освіта, яка має суттєвий соціально-педагогічний потенціал та є найбільш мобільною ланкою всієї освіти загалом. Для позашкілля інклюзивна освіта - педагогічна інновація, про що йшла розмова директорів закладів позашкільної освіти міста з директором Інклюзивно-ресурсного центру Тетяною Мозговою. Дякуємо всім керівникам гуртків та секцій, заняття яких із задоволенням відвідують "особливі діти"!

         9 та 16 листопада спеціалісти інклюзивно-ресурсного центру провели "круглі столи" для практичних психологів закладів дошкільної та загальної середньої освіти. Тема занять - "Дитина з інтелектуальними порушеннями в інклюзивному просторі". Мозгова Т.І., директор, Алісіменко Л.В. та Лисоконь Ю.В., практичні психологі центру, розповіли  про особливості організації інклюзивного навчання для дітей з інтелектуальними порушеннями, напрямки диференціальної діагностики, дали зразки написання характеристик дітей різних нозологій.