Фахівцями інклюзивно-ресурсного центру проводяться комплексні психолого-педагогічні оцінки дітей з метою набору до логопедичних груп закладів дошкільної освіти.

Батьки дітей, які мають мовленнєві порушення, можуть завітати до нашого центру для отримання висновків.

Необхідні документи для висновків:

- ксерокопія паспорту одного з батьків;

- ксерокопія свідоцтва про народження дитини;

- психолого-педагогічна характеристика з місця навчання дитини.

Організований прийом батьків та дітей - відбувається по Понеділкам та Середам з 09:00 до 13:00 за попереднім записом.

Методичний супровід навчання здобувачів освіти з особливими освітніми потребами - одне з головних завдань інклюзивно-ресурсного центру. У цьому році ми започаткували проведення виїзних консультацій за місцем навчання дітей для педагогічних працівників з питань організації ефективного психолого-педагогічного супроводу, оформлення документації, демонстрації спеціальних методів та прийомів навчання. У сільській місцевості проводимо для батьків дітей, які мають мовленнєві порушення, логопедичні консультації, надаємо інформацію стосовно подальшого освітнього маршруту внутрішньо переміщеним особам. Як показала практика, така форма роботи є високоефективною.

           

Новий 2023-2024 навчальний рік - наступна сходинка до навчання дітей з особливими освітніми потребами. Фахівці інклюзивно-ресурсного центру тісно співпрацюють з командами психолого-педагогічного супроводу, здійснюють кваліфіковану методичну допомогу на етапі написання нових індивідуальних програм роззвитку. У цьому навчальному в Шосткинській міській територіальній громаді налічується 15 дошкільників у 9 інклюзивних групах закладів дошкілоьної освіти та 29 учнів навчаються в 24 інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти.

                                                                             

У нашому центрі разом із Музейним психосоціальним хабом "Мсіце сили" започатковані заняття з використанням нового методу психологічної допомоги Хібукі-терапія, спрямованого на покращання емоційного стану дітей та підлітків, які пережили війну.

Завдяки прєкту "ТАТО-ЯНГОЛ" діти отримали подарункові набори із собакою-обіймакою Хібукі. Тепер попереду у дітей - заняття з психологом ІРЦ Наталією Шульгою, яка навчить піклуватися про нового друга, про себе, ставати сильнішими завдяки розумінню свого стану та потреб.

 

Хібукі-терапія - це державна програма Ізраїлю з пітримки дітей, які пережили травматичні події, у тому числі пов'язані з війною. Наталія Шульга, фахівець (консультант) ІРЦ пройшла курси з Хібукі-терапії для того, щоб успішно застосовувати цей метод як психологічний та дієвий педагогічний інструмент у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, у тому числі з дітьми, що мають статус "внутрішньо переміщені особи". Наш центр отримав терапевтичну іграшку Хібукі та методичні матеріали. 

               

У цьому році вже можемо побачити результати інклюзії. Ті першокласники, з якими починали інклюзивне навчання в 2019 році, переходять з початкового до наступного, середнього, рівня освіти. Фахівці інклюзивно-ресурсного центру з метою спостереження та додатковим сбором інформації про здобувачів освіти відвідали навчальні заклади, де зустрілися з педагогами, які навчають учнів з особливими освітніми потребами в 4 класах. Були раді почути про успіхи дітей у навчанні та соціальній адаптації. Тісна взаємодія ІРЦ та закладів освіти забезпечує дієве інклюзивне середовище, розробку ефективної освітньої траєкторії навчання в старшій школі.

Дякуємо за увагу до "особливих" дітей педагогічним колективам Вороніжської ЗОШ, Миронівського НВК, Клишківського НВК, Ковтунівської ЗОШ, Шосткинської ЗОШ 5.