Інкюзивно-ресурсний центр Шосткинської міської ради розпочав свою роботу 1 вересня 2018 року. За положенням про атестацію педагогічих працівників, при зміні місця роботи за ними зберігаються минулі педагогічні категорії, але на другий рік потрібно пройти чергову атестацію. Тому 2020 рік - це атестаційний період для всіх педагогів інклюзивно-ресурсного центру.

           9 грудня вчитель-дефектолог Безкоровайна Л.М. провела відкрите корекційне заняття з дитиною-дошкільником на розвиток  навчальних умінь та навичок. Разом з чарівним клубочком побували "На гостині у кошачій родині", познайомилися з цікавинками  про життя котів. Гра "Перетворення" сприяла можливості вживати наказовий спосіб дієслів, з допомогою деталей набору "Нумікон" викладали різнокольорові доріжки, порівнювали множини, рахували, розвивали мовлення. Пізнавальна мотивація, доступність завдань та доречна зміна видів діяльностя дали можливість задіяти сильні сторони особливої дитини. Такі заняття допомагають їй підготуватися до школи, краще знайти спільну мову з ровесниками, бути успішним. Вчитель продемонструвала майстерність педагогічного спілкування, роботу з новітніми корекційними методиками.

         

Методичний супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, забезпечення "освіти без кордонів" - одне з головних завдань інклюзивно-ресурсного центру. У нашому місті відкрито 5 інклюзивних груп у 5 закладах дошкільної освіти та 8 інклюзивних класів у 6 закладах загальної середньої освіти, де навчається 14 дітей. Фахівці інклюзивного-ресурсного центру беруть участь у засіданних психолого-педагогічного супроводу, надають консультації педагогам та батькам щодо організації інклюзивного середовища, ведення документації, індивідуальних підходів з урахуванням особливостей дітей. 

                            

 

 

Професія логопеда одна із соціально значущих. Як правило, люди обирають її свідомо і залишаються вірними їй довгий час. В День логопеда вітаємо тих, хто допомогає дітям і дорослим висловлювати свої думки і не боятися бути незрозумілими. В інклюзивно-ресурсному центрі допомагають дітям покращити мовлення чудові спеціалісти Нічик Майя Валентинівна та Проскуріна Олена Миколаївна. Вітаємо їх та всіх логопедів з професійним святом!

                                                                                      Промовляємо ми точно всі слова і звуки, 

                                                                      Вітаємо лікарів мовленнєвої науки!

                                                 Тих, хто чеше язиком правильно і чисто,

                          Привітаємо зі святом всіх логопедистів!

 

Значну роль в соціалізації дітей з особливими освітніми потребами відіграє позашкільна освіта, яка має суттєвий соціально-педагогічний потенціал та є найбільш мобільною ланкою всієї освіти загалом. Для позашкілля інклюзивна освіта - педагогічна інновація, про що йшла розмова директорів закладів позашкільної освіти міста з директором Інклюзивно-ресурсного центру Тетяною Мозговою. Дякуємо всім керівникам гуртків та секцій, заняття яких із задоволенням відвідують "особливі діти"!

         9 та 16 листопада спеціалісти інклюзивно-ресурсного центру провели "круглі столи" для практичних психологів закладів дошкільної та загальної середньої освіти. Тема занять - "Дитина з інтелектуальними порушеннями в інклюзивному просторі". Мозгова Т.І., директор, Алісіменко Л.В. та Лисоконь Ю.В., практичні психологі центру, розповіли  про особливості організації інклюзивного навчання для дітей з інтелектуальними порушеннями, напрямки диференціальної діагностики, дали зразки написання характеристик дітей різних нозологій.

    

       Практичний психолог  інклюзивно-ресурсного центру Юлія Лисоконь не зупиняється на досягнутому, продовжує підвищувати свій професійний рівень та фахову майстерність роботи з дітьми з особливими освітніми потребами на курсах  Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.