24 лютого обговорювали питання психологічного супроводу інклюзивної освіти у воєнний час. Від воєнних дій потерпають усі учні, заважає навчатися відсутність світла та технічних засобів, у школах відмічаються значні освітні втрати (прогалини у знаннях та навичках). До цих проблем у дітей з особливими освітніми потребами додаються їх особливості розвитку: слабкийй розвиток мислення, низький рівень навчальних навичок, негативне ставлення до навчання, слабке здоров,я, втомлюваність, слабка воля тощо.

Одним із головних напрямків роботи практичних прсихологів під час воєнного стану є повсякденна психологічна допомога та підтримка дітей, батьків та педагогів, проведення корекційно-розвиткових занять, у тому числі в дистанційному форматі..

У цьому році з огляду на тривожні обставини ще більше значення для дітей набуває  створення атмосфери новорічних свят. Дякуємо за привітання дітей, які отримують корекційно-розвиткові послуги в нашому інклюзивно-ресурсному центрі, пастирям Віталію Рубанику (церква "Жива Надія" м.Шостка) та Григорію Резнікову (церква "Емануіл", м.Новгород-Сіверський). У день Різдвяних свят дітки отримали чудові солодкі подарунки.

                                                                     

08.02.2023 року фахівці центру в онлайн форматі провели навчання для вихователів та асистентів вихователів інклюзивних груп закладів дошкільної освіти Шосткинської громади. Ділилися з колегами таємницями сенсорної інтеграції, розкрили подвійне значення цього поняття. Сенсорна інтеграція - це фундамент розвитку дитини, без якого неможливе навчання взагалі. Розглянули особливості поведінки дітей, які мають ознаки  дезінтеграції тактильної, пропріоцептивної та вестибулярної систем, їх діагностику. рекомендували ігри та матеріали для роботи. Це перше заняття з  цієї теми, продовженняч буде. Попереду слухова та зорова системи, відчуття смаку та нюху.

 

                                                                      

"Нам своє роботи" - девіз команди фахівців нашого інклюзивно-ресурсного в цей складний 2022 рік. Переїхали до нового приміщення в ШДНЗ № 3 "Ведмежатко". Продовжили роботу із методчного супроводу інклюзивного навчання, взяли участь у 38 засідіннях команд супроводу закладів дошківльної та загальної середньої освіти. Провели 5 семінарів та майстер-класів в режимі он-лайн для вчителів та вихователів, асистентів, практичних психологів та вчителів-логопедів. Увесь час консультували педагогів та батьків дітей з особливими освітніми потребами (1752 консультацій), проводили корекційно-розвиткові заняття (901 заняття), комплексні психолого-педагогічні оцінки (160 КО). Плани на наступний рік - продовжити роботу з півдвищення кваліфікації фахівців, більше надавати допомогу дітям з особливими освітніми потребами за місцем їх навчання. Ми раді, що ви з нами, а ми з вами!

     

Фахівці інклюзивно-ресурсного центру відвідують заняття з навчально-терпапевтичного курсу "Нейрографіка" з психологінею Ekaterina Toy на базі музейно психо-соціального хабу Шосткинської громади "Місце сили". Учасники отримують особистісну терапію, підтримку всередині групи та вивчають алгоритм застосування технології нейрографіки з дітьми, яка є особливо актуальною в умовах воєнного стану.