18 жовтня асистенти вчителів закладів загальної середньої освіти Шосткинської міської громади зібрались за круглим столом для того, щоб обговорити та знайти шляхи вирішення спільних питань. Семінар "Права та обов'язки асистентів вчителів інклюзивних класів" підготували та провели фахівці інклюзивно-ресусного центру. Найбільше зацікавленості визвали питання атестації та оплати праці, а також ведення документації. Проблема в тому, що законодавством не визначений перелік документаціїї, яку повинні вести асистенти вчителів інклюзивних класів. Після аналізу та обговорення фахівцями ІРЦ була запропонована об'єднана форма "Журнал обліку роботи асистента вчителя. Щоденник спостережень". Асистенти вчителів погодилися використовувати нову форму ведення журналу як "пілотний проєкт". У кінці навчального року будуть підбиті підсумки, внесені доповнення та виправлення за потребою.

29 вересня в он-лайн режимі відбулася спільна нарада фахівців Міністерства освіти і науки України з директорами інклюзивно-ресурсних центрів Сумської та Київської області. Спілкувалися стосовно змін у роботі інклюзивно-ресурсних центрів. Чітко прозвучала теза МОН, що основний напрямок роботи ІРЦ - забезпечення фахового супроводу дітей з особливими освітніми потребами за місцем навчання, надання методичної допомоги учасникам педагогічного процесу.

До уваги батьків! До початку навчального року залишається 20 днів, у вас ще є час отримати рекомендації фахівців інклюзивно-ресурсного центру стосовно організації навчання дітей дошкільного та шкільного віку.

Ви можете отримати висновок комплексної психолого-педагогічерї оцінки рівня розвитку дитини, що є обов"язковою умовою для організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної, загальної середньої освіти, профтехучилищих та вищих навчальнеих закладах. Для цього вам потрібно подати заяву за електронною адресою https://ircenter.gov.ua/ або прийти до центру з паспортом та свідоцтвом про народження дитини й за допомогою фахівця центру сформувати заяву.

Ми працюємо, крім суботи та неділі, з 8 до 17 годин, обідня перерва - з 12 до 13 годин. Приходьте, будемо думати разом, як краще навчати вашу дитину. 

У 11 школах та 9 дитячих садках Шосткинської міської громади відбувся старт інклюзивного навчання 38 дітей з особливими освітніми потребами. У новому навчальному році в закладах освіти пройшли перші засідання команд психолого-педагогічного супроводу. Якісний "запуск" інклюзії допомагають здійснювати фахівці Шосткинського інклюзивно-ресурсного центру, які на місцях надають консультації учасникам педагогічного процесу щодо особливостей організації навчання та соціалізації дітей, оформлення документації. Бажаємо успіхів дітям та дружньої командної роботи педагогам і батькам!

Зміни, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами ( затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 р. № 765) :

  •     скасовано вікові обмеження для осіб, які можуть користуватися послугами ІРЦ. До цього такі центри працювали з дітьми з 2 до 18 років, тепер пройти психолого-педагогічну оцінку розвитку або отримати супровід можуть діти від народження та старше 18 років, які мають особливі освітні потреби. Мова йде про здобуття дошкільної, загальної середньої, професійної та фахової передвищої освіти;
  •         для осіб, які мають освітні труднощі тяжкого та найтяжчого ступеню прояву, комплексна оцінка проводиться за місцем їх проживання або перебування;
  •     для здобувачів освіти комплексна оцінка проводиться з обов’язковим спостереженням та додатковим збором інформації фахівцями ІРЦ про особливості навчання особи в закладі освіти, консультацій з педагогами цього закладу. Для цього фахівці ІРЦ виїжджають на місце навчання особи з ООП;
  •          за результатами комплексної оцінки визначається категорія (тип) особливих освітніх потреб, які вказуються у висновку ІРЦ;
  •          ІРЦ зможуть додавати платні послуги. Зокрема, до переліку платних послуг, що затверджений постановою Кабміну № 796 від 27 серпня 2010 року, додано надання ІРЦ послуг з проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки особам з ООП старше 18 років. Виключення – особи з інвалідністю, особи з числа дітей-сиріт, позбавлених батьківського піклування;
  •          до штатного розпису ІРЦ запроваджуються додаткові посади фахівців (консультантів) із розрахунку 0,5 ставки на кожну додаткову тисячу дитячого населення, яке проживає на території відповідної територіальної громади;
  •          підвищено статус фахівців ІРЦ. Тепер вони матимуть статус фахівців ІРЦ (консультантів);
  •          зменшено тривалість робочого тижня педрацівників ІРЦ з 40 до 36 годин на тиждень і скасовано норму щодо педагогічного навантаження – 18 годин на тиждень.

 

Підвищуємо компетентність вихователів інклюзивних груп, вчителів та асистентів вчителів інклюзивних класів під час проведення 1 та 6 квітня онлайн-семінарів "Дитина з аутизмом в інклюзивному просторі". Дітки з розладами аутистичного спектру потребують спеціальних прийомів та методів навчання: максимальної візуалізації, використання системи заохочення та різнопланових підказок, врахування рівня сенсорного розвитку тощо.  Вчимося самі, вчимо вас!