За новою Постановою КМУ "Про внесення змін до деяких постанов КМУ щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами" (21.07.2021) фахівці ІРЦ з нового навчального року увійшли до складу 38 команд супроводу дітей з ООП за місцем їх навчання. За таких умов розроблення індивідуальних програм розвитку, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відбуваєься якісніше та суттєво ефіективніше.

Крім цього, між освітніми закладами Шосткинської міської громади та ІРЦ були укладені угоди про співпрацю. У межах співпраці фахівці ІРЦ за потребою можуть проводити комплексні оцінки рівня розвитку дітей за місцем їх навчання, організовувати спостереження та додатковий збір інформації про особливості навчання, консультації з педагогічними працівниками. Освітні заклади використовують ресурси ІРЦ для більш якісного підходу до розроблення ІПР, організації інклюзивного освітнього середовища, проведення семінарів, тренінгів, а також обміну досвідом та підвищення квалівфікації педагогів.

 

На виконання Плану заходів на 2021-2022 роки з реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні, з метою зменшення супротиву суспільства до дітей з особливими освітніми потребами Міністерство освіти і науки України у співпраці з проєктом «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), який реалізується Alinea International, за підтримки Радниці – Уповноваженої Президента України з прав дитини та дитячої реабілітації і Радниці – Уповноваженої з питань безбар’єрності у листопаді – грудні 2021 року проводить інформаційну кампанію «ДЛЯ ДІТЕЙ суспільство без бар’єрів». Пропонуємо для використання в роботі відео  для ознайомлення та завантаження за посиланням:

https://drive.google.com/drive/folders/1dTa6AiifH4dXdFy00DTOrAXwNfanp6j2

     Ми знаємо, як важливо, щоб батьки оперативно отримали план дій після постановки діагнозу та не втрачали час на пошук інформації. У нагоді батькам стане посібник "Перші 100 днів для родин, діти яких отримали діагноз аутизм". Посилання для безкоштовного завантаження посібника:

https://www.autism.ua/images/pdf/100-days.pdf

Матеріали посібника стануть в нагоді:

  • батькам, діти яких мають діагноз аутизм, інтелектуальні або психічні порушення;
  • педагогам, які хочуть більше дізнатися про інклюзію;
  • для спеціалістів, які надають послуги особам з інвалідністю.                                                                                                                                                                 

З 1 січня 2022 року набули чинності зміни до постанов КМУ, що регулюють організацію інклюзивного навчання та роботу інклюзивно-ресурсних центрів. Відтепер створення інклюзивних класів та розподіл освітньої субвенції здійснюватиметься за рівнями надання підтримки, які характеризують потреби дітей з особливими освітніми потребами. З метою визначення рівнів пітримки дітей з ООП, які навчаються в інклюзивних групах та класах освітніх закладів Шосткинської міської територіальної громади, у січні були проведені наради груп психолого-педагогічного супроводу в присутності фахівців інклюзивно-ресурсного центру з метою визначення рівнів підтримки. Проведено 15 засідань в закладах дошкільної освіти та 23 в закладах загальної середньої освіти, за результатами яких складені нові індивідуальні програми розвитку.

     Ми знаємо, як важливо, щоб батьки оперативно отримали план дій після постановки діагнозу та не втрачали час на пошук інформації. У нагоді батькам стане посібник "Перші 100 днів для родин, діти яких отримали діагноз аутизм". Посилання для безкоштовного завантаження посібника:

https://www.autism.ua/images/pdf/100-days.pdf                                                                                                                                                         

25 жовтня був проведений он-лайн семінар для педагогічних працівників інклюзивних груп закладів дошкільної освіти "Підготовка до школи дітей з особливими освітніми потребами". Разом з фахівцями ІРЦ обговорили питання психологічної шкільної готовності, особливості мовлення дітей, які потребують підтримки, формування в них навчальних навичок. Звернули увагу на особливості роботи з дітьми із ЗПР, інтелектуальними порушеннями, порушеннями аутистичного спектру та порушеннями слуху. Діти таких категорій навчаються та виховуються в інклюзивних групах нашої громади.